Under sommaren har femton juryledamöter arbetat med bedömningar och rangordningar av årets tävlingsbidrag och den långa listan har nu kokats ner till en shortlist där Vrak – Museum of Wrecks finns med på bred front. Vraks bidrag är annonskampanjen ”Ett nytt museum dyker upp”, fackboken ”Under havets yta. Berättelser från Vrak – Museum of Wrecks”, ”Filmen om Vrak” (i samarbete med Happyphant) i kategorin filmer som marknadsför företag och verksamheter B2C samt ”Vrakwebben” (i samarbete med Knowit) bland sajter som marknadsför besöksmål och evenemang.
SMTM har chansen att ta hem priset i kategorin ”digital publikation” med myndighetens årsredovisning 2021, producerad i samarbete med ETC Kommunikation.
Vinnarna offentliggörs på Berns i Stockholm den 9 november. Prisutdelningen leds av Jesper Rönndahl, som tillkännager årets vinnare av Guld, Silver och Publishingprisets fem Grand Prix.